Javier Antonio Torres Vindas
Torres Vindas Javier Antonio QRcode

Javier Antonio Torres-Vindas. (n.1974), costarricense. Docente e investigador desde 2002. Doctor en Investigación por FLACSO-México, Maestría, Bachillerato en Sociología por Universidad de Costa Rica. Ha realizado pasantías en Alemania, México, Argentina, Bolivia. Docente invitado en el ámbito de maestría y doctorados en: Bolivia, México, Panamá, Nicaragua, Honduras, El Salvador y Guatemala. En la actualidad es docente e investigador de Tiempo Completo en la Escuela de Ciencias de la Administración de la Universidad Estatal a Distancia (Costa Rica) e interino, Universidad de Costa Rica. Colabora con ICAP desde 2014 en diversos programas de maestrías y el doctorado; en especial en cursos de metodología y Talleres de Tesis. Colabora en Universidad Teológica de América Central, en la Escuela de Filosofía desde 2007. Ha dirigido más de 16 tesis de licenciatura, maestría y doctorado. Editor asociado de la Revista Cuadernos de Administración ECA-UNED. Intereses: Epistemología y Metodología de las Ciencias Social; métodos y técnicas de investigación, Gestión de la Calidad, Sociología de las organizaciones, Sociología de la Religión, sociología de la Educación, enseñanza de la Investigación y Teología Política.

SUMMARY

Javier Antonio Torres-Vindas. (b.1974), Costa Rican. Teacher and researcher since 2002. Doctor of Research from FLACSO-Mexico, Master's degree, Bachelor's degree in Sociology from the University of Costa Rica. He has done internships in Germany, Mexico, Argentina, Bolivia. Visiting professor in the field of master's degrees and doctorates in: Bolivia, Mexico, Panama, Nicaragua, Honduras, El Salvador and Guatemala. He is currently a full-time professor and researcher at the School of Administration Sciences of the State Distance University (Costa Rica) and interim, University of Costa Rica. He has been collaborating with ICAP since 2014 in various master's and doctoral programs; especially in methodology courses and Thesis Workshops. He has collaborated at the Theological University of Central America, in the School of Philosophy since 2007. He has directed more than 16 theses for bachelor's, master's and doctoral degrees. Associate editor of the ECA-UNED Administration Notebooks Magazine. Interests: Epistemology and Methodology of the Social Sciences; research methods and techniques, Quality Management, Sociology of organizations, Sociology of Religion, Sociology of Education, Research teaching and Political Theology.