Frank Gonzalez Brenes
Silueta QRcode

Graduado en Manejo de Recursos Naturales por la Universidad Estatal de Distancia, UNED, con un máster en Administración de Proyectos de la Universidad de Cooperación Internacional de Costa Rica. Profesor del Programa de Maestría en Manejo de Recursos Naturales e investigador del Laboratorio de Ecología Urbana.
Con experiencia profesional en manejo de colecciones biológicas, con formación en el área Smithsonian Institution Natural History Museums, en el marco del programa "The Latin American and Caribbean Collections Management Training Program"; también en el área de investigación en ecología y biodiversidad en proyectos regionales de investigación (Costa Rica y Panamá, Colombia), relacionados con la gestión de colecciones biológicas, inventarios biológicos y con comunidades rurales de la Cordillera de Talamanca (Costa Rica-Panamá) y la Reserva de Biosfera Seaflower (Colombia), en iniciativas que involucran el desarrollo regional basado en el uso sostenible de la biodiversidad. La participación en iniciativas conjuntas involucra vinculación con investigadores de instituciones como el Museo de Historia Natural de Londres, la Universidad de Oxford y los Jardines Botánicos Reales de Kew (Reino Unido); La Universidad de Panamá y la Universidad de Chiriquí (Panamá); Universidad de Costa Rica, entre otros.

SUMMARY

Graduated in natural resources management from the Distance State University, UNED, with a Master's degree in Project Management from the University for International Cooperation of Costa Rica. I am professor at the Natural Resources Management Master Program and researcher at the Laboratory of Urban Ecology. My professional experience includes the management of biological collections, with training in the area by the Smithsonian Institution Natural History Museums, within the framework of the program "The Natural History Collections Management Training Program for Latin American and Caribbean Professionals". I work in the area of design and execution of regional research projects (Costa Rica and Panama, Colombia) related to the management of biological collections, biological inventories and in programs related to rural communities of Talamanca Range (Costa Rica-Panama) and Seaflower Biosphere Reserve (Colombia), on initiatives that involves regional development based on the sustainable use of biodiversity. My experience in the area of research projects involves participation in joint initiatives with fellow researchers from institutions such as the Natural History Museum London, Oxford University and the Royal Botanic Gardens of Kew (UK); the University of Panama and University of Chiriquí (Panama); the University of Costa Rica, among others.